Tuesday 29 April 2014

Khasiat Sebiji Epal

Assalamualaikum

Epal adalah buah yang berkhasiat yang sarat dengan anti oksida semula jadi yang mampu memberikan pelbagai manfaat kepada tubuh badan kita. Epal juga mampu membuatkan wajah awet muda malah ia juga mampu mengurangkan risiko pelbagai penyakit berkaitan usus dan jantung.

Bagi wanita moden yang ingin berdiet tetapi terlalu sibuk menguruskan keluarga dan kerjaya epal adalah jalan penyelesaian terbaik. Ini kerana ia mengandungi nutrisi penting yang boleh memberi manfaat terhadap kesihatan. Epal turut mengandungi serat, potasium, serta vitamin A dan C yang merupakan nutrien penting untuk kesihatan jantung.

Kajian menunjukan bahawa wanita yang mempunyai berat badan berlebihan yang mengambil tiga biji epal sehari sebagai sebahagian daripada amalan diet berkalori rendah harian boleh mengurangkan berat badan dengan lebih berkesan.

Epal adalah buah yang bernutrisi tinggi yang mudah diperolehi pada harga berpatutan. Khasiatnya juga setanding dengan khasiat buah - buahan yang mahal seperti beri biru dan delima. 

No comments:

Post a Comment